Haberler » 
Çağın Hastalığı Stres - Baş Etme ve Gevşeme Yöntemleri

Stresin azı karar, çoğu zarar

Selçuk Belediyesi, Selçuk Devlet Hastanesi ve THK Üniversitesi işbirliği ile düzenlenen  “Çağın Hastalığı Stres - Baş Etme ve Gevşeme Yöntemleri” konulu konferans Selçuk Belediyesi Efes Tiyatro Salonu’nda Selçuk Devlet Hastanesi Psikoloğu Çiçek Tekneci tarafından verildi. Stres, hayatımıza etkisi ve stresle mücadele etme yolları hakkında bir sunumun yapıldığı konferansa Selçuk Belediye Başkan Yardımcısı Ali Karakurt, Selçuk Türk Hava Kurumu Üniversitesi(THK) Hava Ulaştırma Fakültesi Dekanı Yrd. Doç. Dr. İrfan Akkoç, Selçuk Devlet Hastanesi Başhekimi Murat Samsa ve hastane çalışanları, THK Üniversitesi öğrencileri ve çok sayıda vatandaş katıldı. 

Stres hayat boyu

Çağın Hastalığı Stres Baş Etme ve Gevşeme Yöntemleri açılış konuşmasını Selçuk Devlet Hastanesi Başhekimi Murat Samsa yaptı. Samsa yaptığı açılış konuşmada antideprasan kullanım rakamlarının 2002 - 2014 yılları arasında %300 arttığını belirterek sözlerine başladı. Samsa; “Hayat devam eden bir süreç. Stres de bu hayatta bizim sürekli başımızda olan bir duygu. Bununla baş etmemiz lazım” dedi.

Ardından söz alan konferansın konuşmacısı Selçuk Devlet Hastanesi Psikoloğu Çiçek Tekneci “Stresle Baş Etme ve Gevşeme Yöntemleri” konulu sunumunu yaptı. Tekneci Stresin her bireyden bireye göre değişen bir tanımı olduğunu ve stresin hayatın dönemlerine göre şekil değiştirdiğini anlattı.

Bir miktar stres şart

Stresin hayattan tamamen çıkmaması gerektiğini belirten Çiçek Tekneci; Psikolojide stres bireyin kendisinden ve çevresinden kaynaklanan bedensel ve ruhsak gerilim baskı, endişe ve kısacası kişiyi rahatsızlık veren bir durum olarak tanımlanmaktadır. Uzmanlar bir miktar stresin hepimiz için gerekli ve yararlı olduğunu söylemektedir. Olumlu olan bir stres düzeyimiz var. Bu düzeyde her birimiz rahat ve verimli bir şekilde çalışırız.

Stres hasta ediyor

Stresin yüksek tansiyon, kalp krizi, felçler, zamanından önce yaşlanma gibi pek çok sağlık sorununa yol açtığını belirten Tekneci stresle baş etmenin olumlu ve olumsuz pek çok yöntemi olduğunu ifade etti. Stresle mücadelede bireyler tarafından seçilen sağlıksız mücadele yöntemleri arasında sigara ve alkol kullanımı, aşırı yemek yeme isteği geldiğinin belirterek; “Bu maddelerin ve kontrolsüz beslenmenin yarattığı sağlık problemleri stres sırasında yarattığı geçici rahatlamadan çok daha fazladır” dedi.

Stres esnasında birey kendisiyle olumlu diyaloglar kurmalı

 Kişinin stres esnasında kendisiyle olumlu diyaloglar kurmasının da önemine dikkat çeken Tekneci; “Olaylar karşısında gösterdiğimiz olumsuz tutumlar da gerginliğimizi arttırıyor, bu olumsuz tutumlar zaman geçtikçe otomatikleşiyor; olumlu tutumlar ile de yer değiştirmesi güçleşiyor. Stresle baş etmede tutum ve düşüncelerimizi değiştirmek dışında, gevşeme teknikleri de çok yarar sağlıyor. Bu teknikler tekrarlandıkça öğrenilebilen bir beceridir” dedi. 

Stresin zararlı etkilerinden kurtulmak mümkün

Daha etkin bir hayat sürmek için bir miktar strese herkesin ihtiyacı olduğunu tekrarlayan Çiçek Tekneci sözlerini şöyle bitirdi; “Stresten kaçmak, stresten tamamen kurtulmak söz konusu değil. Bununla yaşamayı baş etmeyi öğrenmek gerekiyor. Stresin etkilerini azaltmaya yönelik olarak şu maddeleri sıralayabiliriz. Kafeini azaltmak, sigara ve alkolden uzak durmak, düzenli egzersiz yapmak, meditasyon ve gevşeme teknikleri uygulamak, boş zamanları hobilerle değerlendirmek, gerçekçi beklentilere sahip olmak, olumlu tutumlar edinmek, arkadaşlar ve aile ile kuvvetli ilişkiler kurmak, mizahı hayatımıza egemen kılmak

 

Konferansın sonunda Selçuk Belediye Başkan Yardımcısı Ali Karakurt Psikolog Çiçek Tekneci’ye teşekkür ederek çiçek verdi.